Domain, tárhely, weboldal: ha egy zöld szervezet sikeres akar lenni, akkor szinte elkerülhetetlen, hogy megtanulja ezeket a fogalmakat, sőt sikeres marketinget is folytasson az interneten. Ehhez kívánunk egy kis segítséget nyújtani.

Szervezetünk 2013-ban elnyerte az Év honlapja díjat civil szervezetek kategóriában, így talán nem túlzás azt állítani, hogy értünk a témához. Miért is szükséges, hogy egy zöld szervezet a neten is fenn legyen?

Nos azért, mert a célcsoport is az interneten van. Lehet, hogy a diákokat akarjuk megszólítani, lehet, hogy a pedagógusok a célcsoportunk, vagy éppen civil kontrollal foglalkozunk és a döntéshozókat akarjuk befolyásolni. A lényeg, hogy ma már a kommunikáció jelentős része online zajlik.

Felmerül a kérdés miért nem elég a Facebookon jelen lenni. Nos, lehet, hogy elég, de ha igazán profik akarunk lenni, akkor kell, hogy weboldallal is rendelkezzünk. Hogy miért? Nos, ennek összetett okai vannak.

Sokan akik egy téma iránt érdeklődnek  a Google keresőjét használják: „napelemek hasznai”, „komposztálás otthon”, aki ilyen és hasonló kifejezésekre keres, az biztos a célcsoportunk. Ők először a keresőben kezdenek keresni, és itt a Facebooknak sok esélye nincs, a kereső találatai között weboldalak bukkannak fel.

Ha valaki rátalál cikkünkre a neten, akkor célszerű feliratkoztatni hírlevelünkre, ha az adott téma érdekelte őt, talán több hasonló tematikájú írásunkra is kíváncsi lesz. Ma már professzionális feliratkozó űrlapok és hírlevélküldő rendszerek érhetőek el. És kis léptékben, amilyen egy magyar zöld szervezet ezek teljesen ingyenesek is. Ilyen például a Mailchimp hírlevélküldő rendszer, vagy az Ninja Form, amit WordPress weboldalak használhatnak.

Ahhoz, hogy weboldalunk sikeres legyen, azaz a megadott kulcsszavakra jó helyezést érjen el. Több dolog szükséges. Először is egy jó domainnév. Nem árt, ha ez tartalmazza azt a kulcskifejezést, amire a látogatók érkeznek (pl. komposztaljokosan.hu), de természetesen az sem gond, ha szervezetünk neve a domainnév.

Ezt követően kell egy megbízható tárhely, lehetőleg magyarországi szolgáltatóval, mert így a weboldalak gyorsabban betöltődnek.

Végül kell egy weboldal, itt célszerű ingyenes kipróbált tartalomkezelőket választani, amilyen a WordPress, esetleg a Joomla. Ezek segítségével ingyenesen összelegózhatunk egy professzionális weboldalt is.

Ha ezzel megvagyunk, jöhetnek a marketing elemek: hírlevélfeliratkozó űrlap, a látogatók mérése a Google Analytics segítségével, Search Console, hogy tudjuk milyen kulcsszóra keresve érkeznek hozzánk a látogatók, és persze mindezt összekötni a Facebook oldalunkkal.

Végül jöhet a legnagyobb feladat a tartalomkészítés. Legyen mindig a fejünkben, hogy mire keresnek az emberek és erről írjuk, ez szerepeljen cikkünk címében is, mert ez megnöveli az esélyét, hogy weboldalunk előkelő helyezést érjen el a Google találati listáján.

Minden témának dolgozzunk ki egy különálló részletes és hasznos cikket, és jó úton haladunk a siker felé.

Végül szerezzünk weboldalunknak linkeket, azaz olyan hivatkozásokat, amelyek a mi domainünkre mutatnak. Ez fontos rangsorolási szempont a Google számára, és ennek segítségével cikkeink sokkal jobb helyezést érhetnek el a keresőben.

Ha a fenti lépéseket megtettük, akkor már jó úton haladunk afelé, hogy weboldalunk sikeres legyen az online világban, és ezzel szervezetünk céljai is könnyebben megvalósuljanak.