27
máj
Egy most elkészült gyorselemzés gyászos képet fest a hazai non-profit szféra webes jelenlétéről, de óriási a digitális szakadék a civilek között. A legtöbb adófelajánlást kapó szervezetek félmilliós rajongótáborral rendelkeznek a közösségi médián, mások évtizedes lemaradásban vannak.
Félmilliós online közösség
A civilek internetes jelenlétét vizsgáló felmérés közel száz non-profit szervezet webes jelenlétét tekintette át, külön hangsúlyt fektetve az adófelajánlások nyerteseire.
Egyértelműen kiderült, hogy a legtöbb támogatást nyerő szervezetek nagy hangsúlyt fektetnek internetes jelenlétükre és különösen a Facebookon való kommunikációra. Köztük teljesen általános a tízezer főt meghaladó rajongótábor, de vannak százezer főt meghaladó Facebook oldalak is. A tíz legtöbb adófelajánlást kapó szervezet online-közössége 505 ezer főt számlál. Az első helyezet a 197 ezer tagot számláló Együtt a Leukémiás Gyermekekért Alapítvány.
Böjte Csabáék a legaktívabbak
Szinte mindegyik szervezetnél megfigyelhető, hogy míg a közösségi médián naponta, vagy akár óránként adnak közzé új tartalmat, addig a honlapjuk frissítése heti egy-két alkalomra korlátozódik. A Facebookon a legaktívabb az elmúlt időszakban a Dévai Szent Ferenc Alapítvány volt, amely szinte óráról-órára közöl bejegyzéseket, írja a marketingszoveg.com felmérése.
A weboldalak általában megfelelő színvonalúak, de, még ezek a szervezetek is alig használják ki az internet lehetőségeit. Az e-mail marketing 10% alatt marad, a videók használatával is csak a szervezetek fele él, az internetes hirdetéseket viszont egyre szélesebb körben használják, derül ki a marketingszoveg.com felméréséből, ahol a teljes jelentés megtekinthető.